hilleen brouwer health & mindfulness

Klik hier om de ondertitel te bewerken

mindfulness particulieren

Mindfulness geeft rust.

Voor wie?

Mindfulness is voor iedereen die beter wil leren omgaan met de kleine en grote rompslomp van het leven. Je ontwikkelt door de training rust en kalmte in het omgaan met de dagelijkse stress en onrust, zonder er door te worden meegesleept.


Ongemak van het leven

Stress, pijn, verdriet en ander ongemak zijn onderdeel van het leven. We hebben niet altijd invloed op wat er in ons leven gebeurt, maar we hebben wel keus in hoe we er mee omgaan  Mindfulness leert je te zijn met wat er is, er niet voor weg te lopen, maar je er ook niet in te verliezen. In de training leer je op een andere manier omgaan met patronen waar je last van hebt.


Wat is mindfulness?

Mindfulness betekent een milde open aandacht voor wat er nu is. Door het sturen van je aandacht merk je dat je met meer afstand naar jezelf kunt kijken en meer zicht krijgt op jezelf, je gedachten, gedrag en gevoelens. Het leert je om de rust in jezelf te vinden.


De training

MBSR (MIndfulness Based Stress Reduction) is een combinatie van oosterse meditatie en westerse psychologische inzichten en bewijst zich al 30 jaar als een effectieve training. Het programma omvat acht weken. In elke bijeenkomst wordt rond verschillende thema's geoefend. Daarnaast zijn er rustige thuisopdrachten met als doel mindfulness te integreren in het dagelijkse leven. 


Effectief

Uit wetenschappelijk onderzoek blijkt dat mindfulness een effectieve methode is om met stress om te gaan, die positief bijdraagt aan het gevoel van welbevinden in veel facetten van het leven. Het helpt bij:

  • beter omgaan met stress
  • meer focus en betere concentratie
  • meer rust en ontspanning
  • betere communicatie en relaties
  • bewuste keuzes maken in plaats van automatisch reageren
  • niet-helpende gedachtenpatronen leren herkennen
  • groter lichaamsbewustzijn
  • bewust omgaan met energie en grenzen.

Praktische informatie
De groepen bestaan uit 6-8 personen. We komen wekelijks bij elkaar voor een sessie van 2,5 uur, voor een periode van 8 weken. Na 6 sessies is er een stiltedag. Voorafgaand aan de training is er met alle deelnemers een individueel gesprek. 
Ook is het mogelijk om individuele mindfulness-sessies te volgen.

 
Voor meer informatie of inschrijven klik hier.
Voor data klik hier.




"Ik heb door de training geleerd om bewuster te kiezen en leef meer met: het is wat het is. Er is meer rust. Eerder dacht ik dat ik alles moest doen en voelde ik me overal verantwoordelijk voor, ik heb nu beter mijn grenzen in de gaten." 

André






"Ik heb door de training geleerd om bewuster te kiezen en leef meer met: het is wat het is. Er is meer rust. Eerder dacht ik dat ik alles moest doen en voelde ik me overal verantwoordelijk voor, ik heb nu beter mijn grenzen in de gaten." 

André